Weekverslag 5 t/m 9 | Wandelen, familie op bezoek en terug in Nederland

Time flies! Serieus, de tijd vliegt zo hard voorbij dat we vaak vergeten welke dag het is. Zo zag ik van de week dat de laatste update al vijf weken geleden is.

Het gaat goed hier 😀 Zoals de titel al suggereert zijn we terug in Nederland. Tijdelijk 🙂 Stuiter stuiter, we hebben hele leuke plannen!

Maar voor ik daarover meer vertel, eerst terug naar half augustus. Na de laatste update met de WiFi issues waren we aangekomen op een hele fijne camping in de buurt van Poitiers.

Week 5 | pech onderweg = extended holiday

Mijn ouders zouden vier weken meereizen om de caravan uit te proberen. Dan zouden ze terugkeren en verder kijken of, en hoe, ze mee gaan reizen.

Maar dat terugkeren, oké we kunnen er nu om lachen, maar dat liep dus even anders:

Donderdagochtend vertrokken ze…

M'n ouders checken nog even de kogeldruk voor ze de caravan aankoppelen en vertrekken.

M’n ouders checken nog even de kogeldruk voor ze de caravan aankoppelen en vertrekken.

En een paar uur later kregen we een berichtje dat ze na zo’n 100 km waren gestrand. Autopech.

Ze waren van de weg gesleept en naar een garage gebracht. Het was onduidelijk wat er precies ging gebeuren met de auto, maar uiteindelijk hebben ze een hotel opgezocht vlakbij de garage. De volgende ochtend heeft Joost ze met caravan en al opgehaald. Toen stonden ze dus weer naast ons op de camping. Extended holiday!

Hoewel ze er natuurlijk het beste van hebben gemaakt, was het gewoon kak dat hun auto kapot was. Na ongeveer een week was de auto gefixed en heeft Joost ze weer teruggebracht. Inmiddels zijn ze – zonder problemen – gearriveerd in Nederland.

Peuter en baby in de achterbak

Joost nam Roan en Evi mee. Cute hè!

Dagelijks leven van een digital nomad met kinderen

Dagelijks leven: beetje werken, beetje spelen

Op de camping spelen met de Engelse buurkindjes.

Week 6 | beetje werken, beetje sightseeing, beetje wandelen

Ondertussen werd het op de camping steeds warmer. De temperatuur kwam af en toe al boven de 30 uit maar mét een windje. Daardoor was het nog te doen.

Overigens hebben we toen ontdekt dat de camping niet perfect is: bij warm weer waait er af en toe een rioollucht vanaf de rivier over de camping. Aangezien we ook meerdere keren per dag poepluiers moeten verschonen, zijn we wel wat gewend. Geen reden om verder te reizen dus 😉

Op de laatste koele dag hebben we nog een leuk uitstapje gemaakt. We zijn naar Angles-sur-l’Anglin geweest. Hier is een groot kasteel en we hebben er heerlijk rondgewandeld.

Angles-sur-l'Anglin Angles-sur-l'Anglin kasteel Angles-sur-l'Anglin Angles-sur-l'Anglin

Baby slaapt in drager

Schone slaapster hè, die Evi 🙂

Een dag of wat later kregen we het geweldige idee om ook het kasteel bij Le Blanc te bezoeken… Stom idee. Het was inmiddels zo bloedheet… Na een half uur waren we alle vier gekookt. We zijn dus snel de airco van de auto ingedoken 😉 terug bij de camping hebben we gelunched en de kids in een badje gezet.

Kasteel van Le Blanc

Hier dachten we nog dat het wel meeviel met de hitte… En Roan wilde per se z’n rugzakje meenemen. Peuter…

Week 7 | Ventilator & airco

Bloedhitte. 35+ en geen zuchtje wind. We hebben ons een paar keer afgevraagd of we echt nog wel in Midden-Frankrijk zaten en niet in Zuid-Spanje want het was echt zoooooo heet.

En wij hebben ooit overwogen om naar een Caribisch Eiland te verhuizen! Whahahaha echt de grap van de eeuw!

Wat we deze week hebben gedaan? Voor de ventilator zitten, de kinderen in een badje zetten en de halve middag in de airco van de caravan hangen, gewoon omdat we het niet meer vol hielden.

Oké, ik overdrijf een tikkeltje, maar we weten wel dat we echt niet gemaakt zijn voor dit hete weer.

Gelukkig was de kou en de motregen aan het eind van de week teruggekeerd. He he, eindelijk weer kippenvel en natte voeten. Heerlijk! 😉

Baby in badje op de camping

Lekker afkoelen in het badje

Peuter trekt brilverkleiner over z'n hoofd...

Oepsie, hier ging iets mis. Roan vindt het hier nog grappig, maar het was nog best lastig om die brilverkleiner af te krijgen…

Mini-ballorig in de caravan

Als we de kinderen hun gang laten gaan, veranderd onze caravan in een mini-ballorig. En Evi is dan hier pas 9 maanden, ze kan net zoveel sjouwen en rommel maken als haar broer Roan…

Spelen in de caravan

Grote lol!

Baby en peuter spelen in de caravan

Nu het was afgekoeld, was het perfect wandelweer! In de omgeving van de camping ligt een heel netwerk aan super mooie wandelroutes. We hadden er al een paar gedaan, maar zijn toen het wat koeler was echt flink los gegaan. Iedere ochtend lekker wandelen, nieuwe paden ontdekken, super mooi 🙂

En we kregen bezoek! Zondagmiddag arriveerden mijn zusje en haar vriend op de camping. Ze kwamen een paar dagen kamperen.

Week 8 | Bezoek van Madieke en Ozzie

We hebben een paar super leuke dagen gehad! Ik had vooruit gewerkt zodat we echt veel tijd hadden voor elkaar. We hebben gewandeld, samen gegeten, dorpjes bezocht, nog meer gewandeld, ’s avonds spelletjes gespeeld, en natuurlijk hebben Madieke en Ozzie veel quality time met Roan en Evi doorgebracht. 😀

tent opzetten

Madieke en Ozzie zetten voor het eerst in hun leven samen een tentje op 😮 en wij waren getuigen! 😉

Spelen op de camping

Lekker spelen met tante dieke en ome ozzie!

Wandelen met peuter in de framedrager

Heeeel veel wandelen! En Roan zat af en toe in de drager als z’n kleine beentjes het niet meer aankonden.

Abdij van Saint Savin

De beroemde abdij van Saint Savin, op een paar minuutjes lopen van de camping.

voetballen op de camping

Voetballen met ome Ozzie!

Wandelen bij Saint-Savin-sur-Gartempe

Dit pad was ons favo wandelpad. We waanden onszelf in een enchanted forest 🙂

Saint-Savin-sur-Gartempe wandelpaden

Uiteraard hebben we ook aan Madieke en Ozzie ons enchanted forest laten zien.

Wandelen met baby in de drager

Na zo’n 6 kilometer was mijn rug er klaar mee en mocht Ozzie Evi op de rug.

Wandelen in de Vienne, Frankrijk

Op dit wandelpad kom je een paar van dit soort tunneltjes tegen.

Het gaat trouwens enorm goed met Roan en EVi:

Roan rent de hele dag rond, stort ’s middags een paar uur in voor een goede middagdut, en rent dan weer verder. Hoeveel hij rent weten we nu precies: zo’n 14.000 stappen op een dag. Ik maak geen grapje. We hebben hem namelijk een activity tracker omgedaan en we weten nu waarom hij zo gesloopt is iedere middag en avond. De review van de dure en de goedkope activity tracker is bijna klaar, dus die zie je binnenkort ook hier verschijnen.

Evi gaat enorm hard! Ze eet bijna volledig met de pot mee (als een kleine bouwvakker), heeft al 4 tandjes, is enorm nieuwsgierig en is fysiek een echte klimgeit. Ze is heel erg op Roan gefocused. Ze wil continu bij hem zijn en met hem meespelen. Als hij er vandoor rent, kruipt Evi er dus zo snel als ze kan achterna. Verder oefent ze veel met lopen. Ze kan van stoel naar stoel en in de caravan langs alle kastjes lopen. Grote lol heeft ze dan!

Bus tot campertje ombouwen

Madieke en Ozzie zijn na een paar dagen weer verder gereisd naar het zonnige zuiden. Wij hebben de boel ingepakt en zijn… naar Nederland gereden.

Voortent inpakken

Na een maand op camping Le Moulin de la Gassotte de voortent afbreken

Wij hebben onze plannen namelijk weer omgegooid.

Ja, je zou er een whiplash van krijgen hè. Doe dus ook vooral geen poging om onze plannen bij te houden, want voor je aan het ene idee gewend bent, zijn wij een paar ideeën verder.

Volkswagen Crafter ombouwen tot campertje

We hebben een Volkswagen Crafter gekocht. De bus werd eerst gebruikt voor het bezorgen van postpakketten.

We hebben besloten om onze auto te verkopen, een busje te kopen en die om te bouwen tot een campertje. Inmiddels zijn we ruim een week in Nederland en hebben we een bus gekocht. Joost is begonnen met klussen. Meer details volgen nog 😃