Deze week hebben we weer flink wat kilometers gereden en zijn we uiteindelijk in Portugal neergestreken. Ik geef je een kijkje in onze week!

Maandag | verkassen naar El Rocío

We begonnen de week vroeg. De klok was een uur achteruit gegaan (daar waren we pas zondagmiddag laat achtergekomen trouwens) en Roan werd dus al om half 8 wakker. Helaas regende het enorm hard, dus we hebben de boel ingeladen en aangekoppeld in de stromende regen.

Na een flinke rit (ruim 400 km) kwamen we aan bij camping La Aldea bij El Rocío, ongeveer 50 km ten westen van Sevilla.

Onze plek op camping La Aldea bij El Rocío

Dinsdag | cowboytje spelen

We hebben rustig aangedaan deze dag. Na het ontbijt zijn we het dorp El Rocío gaan bekijken. Heel apart! Het is een soort western dorp, met alleen maar zandstraatjes, paarden en hier en daar een koets.

De rand van El Rocío. Helaas was de camera na de eerste foto al leeg...

De rand van El Rocío. Helaas was de camera na de eerste foto al leeg…

’s Middags ging Roan slapen, Joost lezen en ik aan m’n blog knutselen.

Woensdag | de zee aantikken en wandelen

Na het ontbijt zijn we naar het dorp Matalascañas gereden. Dit ligt op een kwartiertje rijden van El Rocío maar ziet er totaal anders uit! Het ligt aan de kust – jeeee we hebben de zee gezien – en zal in het hoogseizoen vol met toeristen zitten. Er zijn meerdere grote parkeerplaatsen en er zijn straten vol met cafés en restaurants. Bijna alles was dicht, maar met een beetje fantasie zag ik de dronken en verbrande (Britse?) toeristen rondzwalken over de promenade.

Het park had allemaal wandelpaden van houten vlonders.

Daarna zijn we naar een informatiecentrum van Parque Nacional de Doñana gegaan. Er zijn er meerdere, maar ze zijn goed verstopt. Het infocentrum van Matalascañas was de enige die we buiten die in El Rocío konden vinden. Vanaf daar hebben we door het park gewandeld en gelunched.

Donderdag | Algarve YEAH

’s Ochtends had Roan voor de tweede ochtend op rij een fijne verrassing voor ons in zijn trappelzak! Joepie, nog meer spuitpoep! Nog voor m’n eerste bakkie koffie had ik al poep uit een rompertje en trappelzak staan wassen. Fijn.

Na het ontbijt hebben we de boel weer ingeladen en zo rond het middaguur zijn we vertrokken.

Algarve!

Yeah baby, we zijn in Portugal! Halverwege de middag hebben we op camping Turiscampo bij Lagos de caravan neergeplant.

Vrijdag | relaxen bij de caravan

Deze dag was niet zo boeiend. Ik heb een was gedraaid, we hebben de supermarkt leeggekocht en verder vooral lekker weinig gedaan. Beetje lezen, beetje bloggen, beetje spelen met Roan, nog een beetje lezen, bloggen, spelen…

Nee hoor mama, ik stop echt geen steentje in m'n mond...

Nee hoor mama, ik stop echt geen steentje in m’n mond…

En de reden van al die spuitpoepluiers was eindelijk zichtbaar: Roans derde tandje is door! Hij ging er ook spontaan van knarsentanden. Jak, wat een rotgeluid is dat zeg!

Zaterdag | fietsen en ‘zwemmen’ in de jacuzzi

Op de fiets zijn we naar Praia da Luz gegaan. Dit moet het mooiste strand van de Algarve zijn, werd ons verteld door enkele medekampeerders.

Praia da Luz, Algarve

Praia da Luz: de zon scheen volop en Roan trok iedere keer z’n pet van z’n hoofd. Eigenwijs ventje!

Vooral de terugweg was even bikkelen want we moesten een flinke heuvel op. Bij mij ging dat prima met m’n 30 versnellingen, maar Joost had het ietsje zwaarder met maar 7 versnellingen, een mega zware fiets en onze plofbaby voorop.

Daarna wilden we afkoelen in het zwembad. De watertemperatuur bleek echter zo rond het vriespunt te liggen, dus dat was iets te. Maar de jacuzzi was wel lekker!

Camping Turiscampo bij Lagos in de Algarve, Portugal

Roan genoot van het gespetter en vond de drie kinderen een ware attractie

Zondag | Sagres, puntje van Portugal

Vandaag gaan we naar Sagres rijden. Dit ligt in het puntje van de Algarve, in het zuidwesten. Het wordt vast weer een mooi dag 🙂