Ook deze week zijn we weer on the move geweest! We zakken gestaag richting de Algarve. Hier lees je hoe onze week verliep.

Maandag | regen regen regen en een beetje zon

Maandag was het een hele regenachtige dag. ’s Nachts ging het al behoorlijk te keer en ook ’s ochtends bleef het spoken. We hebben toen voornamelijk in de caravan en voortent gezeten.

Roan vermaakt zich prima in de caravan!

Roan lieten we los in de caravan (dolle pret!), Joost zat te lezen en ik ging bloggen.

’s Middags klaarde het gelukkig op en was het zelfs warm genoeg voor een t-shirtje. We wilden boodschappen doen, maar eenmaal in het dorp Tordesillas bleek het een feestdag te zijn. (8) Hola supermercado (8) Nou, die supermercado was hartstikke cerrado.

Dinsdag | boodschappen doen en voortent inpakken

’s Ochtends deden we een nieuwe boodschappenpoging. Dit keer met succes 🙂

We hadden een vaste bezoeker op deze camping. Tijdens het eten ging hij heel strategisch onder Roan z'n stoel zitten. Slim beest ;)

We hadden een vaste bezoeker op deze camping. Tijdens het eten ging hij heel strategisch onder Roan z’n stoel zitten…

’s Middags hebben we het voortentje afgebroken. Omdat het zonnetje zich toch nog liet zien, hebben we de voortent droog en schoon op kunnen bergen. Daar wordt een kampeerder blij van!

Roan helpt ons bij het opruimen van het voortentje

Woensdag | rijden rijden rijden

Na het ontbijt hebben we de caravan weer ingeladen en zijn we vertrokken. Dit keer niet op de bonnefooi, maar naar een camping die we van te voren hebben uitgezocht. Want… mijn ouders komen vrijdag naar Spanje gevlogen om ons een weekje te vergezellen!

Nou ja, ons, het is ze om maar één persoon te doen natuurlijk. En ik ben het niet. En joost ook niet 😉

Het terrasvormige terrein is niet heel handig met zo'n grote caravan. Maar het is gelukt!

Het terrasvormige terrein is niet heel handig met zo’n grote caravan. Maar het is gelukt!

’s Middags kwamen we aan bij camping Parque Nacional de Monfragüe bij Malpartida de Plasencia. Ja, dat is een mond vol hè. Ik moest er ook even op oefenen 😉

Het was even zoeken naar een plekje om de caravan neer te zetten. Het terreis is vrij oneffe en het was dan ook een uitdaging om onze caravan op z’n plek te krijgen.

Donderdag | zon zon zon zon volop zon

Dit was een prachtige dag! ’s Ochtends was het nog wel heel koud, maar rond 11 uur kwam de zon goed door waardoor het binnen no time lekker warm was!

Ik was zo druk bezig met genieten van het mooie weer dat ik helemaal vergeten ben om een foto te maken. Maar je kunt je er vast wel een beeld bij vormen 😉

Joost z’n ereader was kapot gegaan, dus we gingen ’s middags op zoek naar een nieuwe in het stadje Plasencia. We hadden geluk! In één van de eerste winkeltjes die we bezochten, hadden ze een mooi betaalbaar exemplaar.

Vrijdag | welkom papa en mama???

’s Ochtends hebben we gewandeld 🙂 De dame bij de receptie vertelde over een leuk pad richting het dorp Malpartida de Plasencia. We hebben ongeveer de helft van de route gelopen.

Op weg naar Malpartida de Plasencia

Na de lunch zijn Joost en ik even gaan internetten bij het restaurant van de camping (€ 1,50 voor een biertje!) terwijl Roan daar rondkroop.

Tijdens z’n middagdut heb ik in het zonnetje zitten lezen. Vakantiegevoel ten top!

Aan het eind van de middag zouden eigenlijk mijn ouders arriveren, maar ze hadden hun vlucht gemist vanwege enorme files op weg naar het vliegveld. Enorm balen!

Zaterdag | de hel die Carrefour heet

Na ons late ontbijt zijn we naar Plasencia gereden. Onze buurvrouw – die al 23 jaar op deze camping komt – raadde ons aan om bij slecht weer naar de Carrefour te gaan. Die is zo groot, daar konden we ons volgens haar wel de hele dag vermaken…

Hier scheen de zon nog en kon ik een foto maken van Plasencia (is nog best moeilijk vanuit een rijdende auto). Op de terugweg was het enorm hard aan het regenen trouwens...

Op de heenweg scheen de zon nog en kon ik een foto maken van Plasencia (is nog best moeilijk vanuit een rijdende auto). Op de terugweg was het enorm hard aan het regenen…

De Carrefour was verschrikkelijk! Zooooo groot en zoooo druk (hehe zaterdag) en we konden dus niks vinden, liepen de hele tijd heen en weer. Ondertussen probeerde Roan continu uit het zitje van de winkelwagen te klimmen. Ik probeerde dus én de jam te vinden én te voorkomen dat Roan head first uit dat wagentje zou kletteren én 88 Spanjaarden te ontwijken met die veel te grote kar. Ondertussen deed Joost er driekwartier over om een droge worst uit te kiezen. ‘Dat moet met zorg’, zei hij. Zal best, maar ik was er klaar mee. Ik ga nooit meer die Carrefour in!

Ik heb nog overwogen om een foto te maken van deze winkel, maar ik was te druk met de zojuist genoemde zaken.

Eenmaal op de camping viel de regen met bakken uit de lucht. Tijdens Roan z’n dut ging Joost naar het restaurant om te wifi-en. Ik ben gaan lezen in bed. Daar was ik aan toe!

’s Middags kwamen mijn ouders aan op de camping. Ze hebben een bungalow gehuurd op dezelfde camping, dus we zitten de hele week lekker dichtbij!

Zondag | nog meer regen

Voor de komende dagen is veel regen voorspeld…

De weersvoorspelling voor de komende dagen... Veel regen. Gelukkig heb ik in Nederland vlak voor vertrek nog een paar mooie regenlaarsjes gekocht :)

De weersvoorspelling voor de komende dagen… Veel regen. Gelukkig heb ik in Nederland vlak voor vertrek nog een paar mooie regenlaarsjes gekocht 🙂

We gaan vandaag op de camping chillen. Bijkletsen met opa en oma, spelen met Roan, boekje lezen in bed, beetje wifi-en in het restaurant. Niks bijzonders dus.