Begin februari verbleven we ruim een week bij Inge en Alex in hun mooie finca in Andalusië. Ze hadden het dappere plan om in 5 weken tijd de badkamer volledig te vernieuwen. Ook stonden er nog 388 andere klussen op hun to do lijst en dit alles probeerden ze uit te voeren met een gezellig drukke peutertweeling om hen heen. Die konden wel wat hulp gebruiken, vonden we.

Nadat we afscheid hadden genomen van mijn ouders (die waren drie weken met ons mee gereisd, je leest er meer over in onze vorige update), reden we de heuvels in naar hun prachtige vakantiehuis bij Casabermeja.

Vakantiehuis Finca Fijn Andalusië

Het vakantiehuis van Inge en Alex ligt prachtig in de heuvels ten noorden van Málaga. Deze foto maakte Joost tijdens één van z’n wandelingen. Je ziet hun witte huis net iets links van het midden.

Bij Inge & Alex

Inge en Alex zijn kei en keiharde werkers. Ze knalden werkelijk van ’s morgens vroeg tot na middernacht door!

Klussen badkamer

Alex z’n favoriete klus: het schuren van de balken in de badkamer

Verven vakantiehuis

Inge had eigenlijk 24/7 een kwast in d’r hand… Roan vraagt nog steeds bij iedere muur ‘is deze nat?’.

Muurtje metselen

“Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik zal het vast wel kunnen” is Inge’s motto. Hier metselt ze voor het eerst een muurtje. Het resultaat was super mooi! Ze heeft haar roeping gevonden! Ik ben hier chef entertainment. In de praktijk betekende dat voornamelijk ervoor zorgen dat Evi de bouwsels van de peuters niet sloopte…

Brandhout sjouwen

Joost sjouwt het brandhout naar binnen met de hulp van vier hardwerkende hulpjes!

Camper Ted

Foto’s maken van camper Ted voor de website. Ted is te huur! Aanrader!

Matten kloppen

Matten kloppen is mannen werk!

Helpen in de keuken

Ik ging helaas op dag 2 door m’n rug, maar ik kon in de keuken nog wel helpen. Tafel dekken, vaatwasser in- en uitruimen, 388 keer koffie zetten, en heel veel afwassen… Genoeg te doen in een huishouden met twee gezinnen en drie bouwvakkers!

Snoeiafval affikken

Eén van de hoogtepunten voor de vuurliefhebbers van het gezin: het snoeiafval affikken. Met een biertje erbij genieten van het knetterende vuur!

Spelen, spelen en nog eens spelen

En de kinderen? Die hebben de hele dag door alleen maar gespeeld!

Spelen bij vakantiehuis Fijne Finca

Met water spelen

Voetjes wassen!!

Peuters kijken filmpje

Filmpje kijken!! Terwijl Joost een gezonde maaltijd kookte, mochten de peuters filmpje kijken, al knabbelend op een stuk paprika.

De badkamer was klaar!

Op de allerlaatste dag was de badkamer klaar. Deadline gehaald! Inge en Alex natuurlijk blij, maar ook de bouwvakkers waren enorm blij met het resultaat. Het werd gevierd met een echte Argentijnse asado (bbq), maar dan wel ietwat kleiner dan de Argentijnse klussers gewend zijn. Desalniettemin was het smullen!

Asado

Hoofdklusser Arnando snijdt het vlees!

BBQ Andalusië

Vlees op de BBQ!

Proost

Proost op de mooie nieuwe badkamer!

Dreumes eet vlees

Ook Evi vond het vlees erg lekker! Ze wilde alleen maar meer!

Benieuwd naar het resultaat van de badkamer? Check de Facebookpagina van Expedition Family Happiness voor foto’s.

Bus naar garage

Tussendoor moest onze bus nog even naar de garage. De koppeling maakte al een tijd een vreemd geluid en nadat we er weken mee hadden doorgereden, besloten we dat het nu echt gefixed moest worden. We moesten onze bus twee dagen bij de garage achterlaten en kregen een kanariegeel autootje als leenauto.

We hebben ons kapot gelachen toen we met z’n viertjes (incl wat bagage) opgepropt in het miniding zaten. Joost zat met z’n kniën onder z’n oksels en z’n hoofd tegen het plafond achter het stuur. We hadden het idee dat we met onze billen over het asfalt schuurden en toen gingen we ook nog voor meerdere dagen voor 8 personen boodschappen doen. Het paste allemaal maar net!

Strandjes

Nadat we onze bus weer terughadden, en afscheid hadden genomen van Inge, Alex en Loek & Teuntje, reden we weer richting de kust. Back to normal!

Koffie op het strand

Ons ochtendritueel: na het opstaan koffie drinken in het zonnetje terwijl de kids op het strand (“zandbak!!”) scheppen.

Evi met haar voor d'r gezichtje

Evi is d’r elastiekje kwijt… Wilde coupe meis!

Peuter zet zelf kinderstoel in elkaar

Uiteraard willen Roan en Evi overal bij helpen. Na wat uitleg kunnen ze nu zelf hun kinderstoelen in elkaar zetten. Super handig!

Werken in de bus

Na een week bij Inge en Alex had ik een beetje werkachterstand, dus ik moest even extra aan de bak. Evi houdt me gezelschap!

Cabo de Gata

Twee jaar geleden hebben we de zuidoostelijke punt van Andalusië overgeslagen, dus we besloten nu wel het zuidelijkste puntje in te duiken. In één woord: PRACHTIG!

Het waaide er wel heel hard, dus aan de west- en zuidkant van de punt was het flink koud.

Dikke truien aan, door de wind was het ijzig koud op het zuidelijkste puntje van Cabo de Gata.

Evi op Cabo de Gata

Oh ze is zo schattig!

Cabo de Gata uitzicht

We reden nog een stuk de heuvels in en toen we achterom keken zagen we dit spectaculaire uitzicht. Daar hadden we gereden! Helaas liep de weg dood dus we moesten dit eind nog een keer rijden 😉

La Isleta del Moro

Aan de oostkant van Cabo de Gata was nauwelijks wind. We vonden een prachtig strandje! Hoewel het er best druk was met andere campers hebben we ons hier prima vermaakt.

Camperplaats La Isleta del Moro

Onze bus staat ietsje rechts van het midden, tussen de andere campers.

Skypen op het strand

Terwijl Roan en Evi weer met zand en stenen spelen, ben ik even aan het Skypen met m’n zusje

Wandelen bij La Isleta del Moro

En we gaan weer wandelen! Roan sjouwt een lege rugzak met zich mee. Mama rugzak, dus Roan ook rugzak hihi

Speeltuin La Isleta del Moro

En natuurlijk kwamen we weer een speeltuin tegen!

vissersdorpje La Isleta del Moro

We waren erg gecharmeerd van het vissersdorpje La Isleta del Moro

Schapen bij La Isleta del Moro

Schaapjes kijken!

Torre la Sal

Helaas waren onze (huishoud) accu en kleine watertank na twee nachten bijna leeg. We waren graag langer bij La Isleta del Moro gebleven… Joost gaat dan ook binnenkort het één en ander aanpassen aan de bus (denk aan zonnepaneel, grotere watertank etc) zodat we langer zelf voorzienend kunnen zijn. Hierover een andere keer meer 🙂

Maar goed, we gingen dus weer op pad.

Ook niet vervelend, want we vonden weer een mooi plekje bij Torre la Sal. Hoewel het hier enorm toeristisch is met meerdere grote campings op een rij, volgepropt met grote campers en honderden bejaarden, vonden we in de duinen een rustig plekje. Die Torre la Sal moesten we natuurlijk meteen gaan bekijken! Ook de boardwalk langs de kust was een succes bij Roan en Evi!

Torre la Sal

“Papaaaaaa” roept Evi blij. Roan is op de achtergrond (netalsof) een houtblok aan het zagen.

Evi wandelt met ons mee

Als een volwaardig wandelaar loopt Evi met ons mee. Ze kan inmiddels 1 à 1,5 kilometer meelopen. Wij zijn trots op onze kleine meid!

Terug naar Nederland

En toen?

Toen reden we terug naar Nederland 😮

In 1,5 dag reed Joost ons van Peñíscola naar Nieuwerkerk aan den IJssel. Ruim 1700 kilometer. Drie liter cola, een zak met gedroogde worstjes en gaan!

Onderweg naar NL

Ergens langs de snelweg, even pauzeren. Roan was net wakker, die zat nog half te slapen, en Evi wilde maar wat graag zelf sturen 😉

Evi is blij met een stukje worst

Jeeeee lekker stukje worst voor Evi, jammiieeeee

En nu zijn we dus weer even in Nederland. Joost gaat wat aan de bus klussen en we hebben de bruiloft van m’n zusje. Daarna vertrekken we weer.