Fit de zwangerschap in, fit de zwangerschap weer uit. Dat was mijn voornemen. Dit is tot op zekere hoogte ook gelukt. Het begin was lastig door al het spugen, maar toen ik me beter voelde, ging ‘t sporten me weer goed af. Uiteindelijk heb ik nog tot twee dagen voor m’n vliezen braken gesport. De bevalling heb ik ook goed doorstaan en ik zat na twee weken alweer op de fiets. Ok, m’n benen zwabberden en ik was na een paar keer flink aanzetten compleet buiten adem, maar toch, ik zat op de fiets!

En dan begint het grote herstellen-en-weer-fit-worden-gedoe… Ik wandel bijna iedere dag een stuk met ons hummeltje in de wandelwagen. Ook doe ik dagelijks m’n kraamvrouwoefeningen. En die kunnen heel gezellig mét baby!

Kraamoefening 1

Sinds twee weken heb ik echter pijn in m’n rug en dat is enorm frustrerend! Ook een fitte zwangerschap en snelle bevalling doen wat met je lichaam, daar ontkom ik niet aan. Gelukkig is de bevalling inmiddels zes weken geleden en dat betekent dat ik weer mag gaan sporten!

Ondanks dat ik van traplopen bijna ga hyperventileren – met een wasmachine op zolder en een kleine spuger/poeper/plasser in huis loop ik heel, heel, heel vaak de trap naar de zolder op – heb ik enorm veel zin om weer te gaan sporten. Begin deze week ben ik begonnen met zwemmen. Heerlijk, maar morgen is het tijd voor het echte werk… Spinning!

Mijn conditie zal drie keer ruk zijn, m’n hartslag continu in het rood – lekker confronterend op het grote scherm in de zaal – en na een half uur zullen m’n benen het waarschijnlijk begeven, maar alle begin is moeilijk en het zal vanzelf beter gaan.

kraamoefening 2

Deze blog is ook verschenen op Ysporten.nl

Note: Uiteindelijk bleek het super onverstandig te zijn om al zo vroeg na de bevalling zo zwaar te gaan sporten. De verloskundige zei dat ik wel weer mocht gaan sporten, maar ik had veel beter naar m’n lichaam moeten luisteren. Lees ook mijn blog ‘Sporten na bevalling? Doe ’t niet!‘.